منو

» دسته‌بندی

نقش اسباب بازی در تقویت هوش و سرگرمی پرندگان

نقش اسباب بازی در تقویت هوش و سرگرمی پرندگان

معمولا پرندگانی که در طبیعت رها هستند تحرک بالایی دارند و از امکانات موجود در طبیعت برای سرگرم نمودن خود استفاده می کنند، اما پرندگان خانگی که اغلب در قفس محصور هستند از این امکان بخوردار نیستند. بنابراین تهیه اسباب بازی پرندگان برای سرگرم کردن، کنترل حالات و هیجانات و همین طور تقویت هوش و سرگرمی این حیوانات خانگی لازم و ضروری است.

ضرورت تهیه اسباب بازی برای پرندگان

اسباب بازی پرندگان

باید دانست اسباب بازی پرندگان تنها برای سرگرم کردن و یا بازی کردن آنها نیست. اسباب بازی ها همانقدر که برای تقویت هوش و خلاقیت کودکان حائز اهمیت هستند، به همان میزان نیز برای بهبود عملکرد و روند زندگی پرندگان حیاتی می باشند. تصور کنید پرنده ای که در قفس زندگی می کند مدام در پی انجام یک فعالیت جدید است و اگر نتواند با ابزار یا وسیله ای به کند و کاو بپردازد ممکن است شروع به کندن پرهای خود یا جویدن قفس و وسایل داخل آن و یا فریاد کشیدن کند. تمام اینها باعث می شود حیوان خانگی شما گوشه گیر و عصبی شده و در نتیجه در مقابل انواع مختلف امراض و ویروس ها آسیب پذیر گردد.

بنابراین باید به جای اینکه بگذارید پرنده شما به خاطر کلافگی به خود یا ابزار پیرامونش آسیب بزند، اقدام به تهیه انواع مختلف و متنوع اسباب بازی برای او بکنید. تهیه این ابزار به ویژه در زمان هایی که شما در خانه نیستید و پرنده شما ناچار است ساعات زیادی را در قفس خود تنها بماند بسیار با اهمیت خواهد بود.

پرندگان در تعامل با اسباب بازی ها بر روی خواسته های خود به منظور جویدن، پریدن از روی موانع و حفاری و خراش بر روی اشیاء تمرکز می کنند. آنها در این شرایط در حال حرکت بوده و ذهنشان نیز تحریک می شود.

ویژگی اسباب بازی مناسب برای پرندگان

اسباب بازی پرندگان

- اسباب بازی‌هایی که در درون قفس پرنده خود قرار می دهید باید متنوع باشند به گونه ای که در روزها و یا ساعت هایی که شما در منزل حضور ندارید، پرنده بتواند با آنها سرگرم شود.

- وسایل بازی کوچکتر و سبکتر مانند آینه برای قفس پرنده‌های ریز جثه و اسباب بازی‌های بزرگ‌تر مناسب قفس پرنده‌های بزرگ‌تر است که دوست دارند با سر، منقار یا پاهایشان با این وسایل بازی کنند.

- باتوجه به اینکه پرندگان غالبا عادت دارند وسایل و اسباب پیرامون خود را بجوند، باید در انتخاب جنس و اندازه این اسباب‌بازی ها دقت فراوانی داشته باشید تا از بلعیده شدن یا مسموم شدن پرنده خود جلوگیری کنید. برای این منظور بهتر است از وسایل بازی که از چوب خوراکی، الیاف طبیعی و رنگ های مجاز ساخته شده اند در داخل قفس استفاده کنید تا موجب مسمومیت پرنده نشود. اسباب بازی های ساخته شده از پلاستیک فشرده و مرغوب که فاقد مواد شیمیایی است نیز انتخاب مناسبی برای این منظور است.

اسباب بازی پرندگان

- بهتر است در هفته یک‌بار اسباب بازی‌های پرنده خود را عوض کنید و به منظور جذابیت و تنوع از وسایل جدید استفاده کنید، چرا که ممکن است پرنده شما در بلند مدت با وسایل و اسباب بازی یکسان دچار کلافگی و بی حوصلگی شود.

- اسباب بازی پرنده خود را در درون قفس در محلی قرار دهید که به سهولت در دسترس او باشد.

- در درون بعضی از این اسباب بازی های موجود در بازار می توان موادغذایی و تنقلات ویژه پرندگان قرار داد. با خرید این گونه وسایل می توان چالش جستجوی غذا را در حیوان فعال کرد.

- سعی کنید که در پایان هر روز اسباب بازی پرنده خود را وارسی کنید تا در صورت جویده شدن و یا کنده شدن اجزای بیرونی، آنها را از درون قفس خارج کنید و با اسباب بازی جدید جایگزین کنید.

معرفی پرکاربردترین اسباب بازی پرندگان

اسباب بازی پرندگان

اسباب بازی پرنده کد 1012 برند اوشکایا، با داشتن مهره‌های متعدد موجب سرگرمی پرنده شما می شود. این وسیله از مواد پرخطر و سمی ساخته نشده و جویدن آن برای پرنده شما بلامانع است.

اسباب بازی نردبان کوچک پرنده برند اوشکایا، دارای قلاب برای آویزان کردن به قفس و رنگ آمیزی شده با رنگ های خوراکی برای تفریح و سرگرمی و تحرک پرنده شما بسیار مناسب است.

اسباب بازی پرنده کد 1076 برند اوشکایا، دارای قلاب برای آویز کردن به قفس، ساخته شده از مواد طبیعی از جمله چوب خوراکی و در رنگ های متنوعی ارائه شده و فاقد مواد شیمیایی است.

اسباب بازی پرنده کد 1038 برند اوشکایا، ساخته شده با رنگ طبیعی، یک تاب جویدنی از چوب خوراکی است. جویدن این تاب به اصطحکاک منقار پرندگان کمک می‌کند.

اسباب بازی پرنده کد 1032 مدل پنجره‌ای برند اوشکایا، ساخته شده از چوب خوراکی و کنف‌های طبیعی بوده و موجب تحریک ذهنی و نشاط پرنده شما می شود.

تمامی این محصولات به همراه نمونه های متعدد و متنوع دیگر در پت شاپ آنلاین یوزاس قابل دسترسی و ارسال به تمامی نقاط کشور است.