منو

» دسته‌بندی

نحوه استفاده از شانه کک در گربه ها

نحوه استفاده از شانه کک در گربه ها

کک ها انگل های مزاحمی هستند که با مکیدن خون گربه ها، باعث ناراحتی گربه ها و والدین خانگی می شوند. بررسی مرتب گربه ها از نظر ابتلا به کک هایی که ممکن است از محیط بیرون یا حیوانات خانگی دیگر به آن ها منتقل شود، بسیار اهمیت دارد. برای استفاده از شانه ی کک در گربه ها باید به یکسری نکات برای انتخاب شانه ی مناسب و نحوه ی استفاده ی ایمن از آن توجه کنید. در ادامه ی این مقاله در مورد نحوه ی استفاده از شانه ی کک در گربه ها اطلاعات بیشتری ارائه می دهیم. با ما همراه باشید. 

شانه کک برای گربه ها و نحوه ی استفاده از آن

شانه ی کک یک ابزار نظافتی است که شما به راحتی می توانید آن را در دست بگیرید. این شانه دندانه های پلاستیکی یا فلزی بسیار کوچکی دارد که در فاصله ی نزدیکی از یکدیگر قرار گرفته اند. شانه ی کک به راحتی می تواند کک های بالغ، تخم کک ها را در دندانه ها به دام بیاندازد و کک ها را از پوست گربه ی شما جدا کند.

گربه ی مبتلا به کک را در مکانی شانه کنید که بعد از شانه کردن بتوانید محیط را تمیز و ضدعفونی کنید. در صورتی که کک ها به محیط بریزند و از بین نروند، ممکن است چرخه ی زندگی آن ها ادامه داشته باشد و دوباره گربه ی شما را آلوده کنند. شما می توانید هر کدام از کک های بالغی که با شانه ی کک از پوست گربه جدا می کنید، در مخلوط آب گرم و صابون غرق کنید و بعد از استفاده از شانه ی کک، آن را نیز با آب گرم و صابون بشوئید تا هر گونه تخم کک گیر افتاده در شانه پاک شود. همچنین لازم است، محیطی که در آن گربه را شانه می کردید، با اسپری های ضدعفونی کننده محیط خانه تمیز کنید. 

شانه ی کک که یک کک بر روی آن گیر افتاده است

نحوه ی انتخاب بهترین شانه ی کک برای گربه ها

اکثر شانه های کک که برای گربه ها و سگ ها ساخته شده اند، به یکدیگر شباهت دارند، اما شما باید شانه ای را انتخاب کنید که برای گربه ی شما مناسب باشد. اگر گربه ی شما موهای بلندی دارد، شانه ای با دندانه های بلند انتخاب کنید. برخی از شانه های کک اندازه ی کوچک تری دارند و برای قسمت های سفت بدن گربه مانند زیر بغل یا کشاله ران می توان از آن ها استفاده کرد. 

شانه های کک با دندانه های فلزی در مقایسه با شانه های پلاستیکی محکم تر هستند. شانه های کک با دندانه های فلزی با یک روکش پلاستیکی بر روی نوک دندانه ها برای راحتی گربه ها مناسب تر است. برخی از شانه های کک دارای یک یا دو ردیف دندانه هستند که می توانند کک ها را به صورت کامل از بین ببرند.

بهتر است از شانه ی ککی استفاده کنید که زمان شانه کردن پوست حساس آلوده به کک، گربه ها احساس خوبی داشته باشند. اگر شانه ی ککی که استفاده می کنید گربه ی شما را اذیت کند و برای او ناراحت کننده باشد، ممکن است آن ها سعی کنید شما را گاز بگیرند، چنگ بزنند یا فرار کنند. 

یک نفر در حال استفاده از بهترین شانه ی کک برای گربه

شانه کک برای بچه گربه ها

اگر به دنبال یک شانه ی کک مناسب برای بچه گربه هستید، حتما به این نکته توجه کنید که این کوچولوها کمتر از یک کیلو وزن دارند و بسیار حساس و شکننده هستند و شانه ی کک برای از بین بردن کک ها بسیار ایمن تر و موثرتر از محصولات شیمیایی است.

دامپزشک ممکن است به شما توصیه کند که به صورت منظم (یک یا دو بار در روز) بچه گربه ی آلوده به کک را شانه بزنید. شما باید پوست بچه گربه را به صورت پیوسته شانه بزنید و با پوست ظریف آن ها با ملایمت برخورد کنید. شما باید تمام نواحی کوچک و در دسترس مانند بین انگشتان پا، زیر بغل و کشاله ران که ممکن است کک ها در آنجا پنهان شوند را شانه کنید.

با شانه زدن، بسیاری از کک های بالغ کشته شده و از بین می روند. برای جلوگیری از هجوم کک های جدید و تبدیل شدن تخم کک ها به کک بالغ باید به صورت مرتب بچه گربه را شانه بزنید. برای دریافت بهترین برنامه ی درمانی برای بچه ی گربه ی مبتلا به کک با دامپزشک مشورت کنید.

یک نفر در حال استفاده از شانه ی کک برای بچه گربه

زمان استفاده از شانه کک برای گربه ها

قبل از استفاده از شانه ی کک، گربه ی خود را با یک برس معمولی تمیز کنید تا خزهای مات شده از بین برود. این کار از گره خوردن خزها در دندانه های ریز شانه ی کک و آسیب رساندن به گربه جلوگیری می کند. 

برخی از گربه ها از شانه زدن لذت می برند، اما برخی دیگر ممکن است احساس درد و ناراحتی داشته باشند و گاز بگیرند، چنگ بزنند یا فرار کنند. ممکن است شما بخواهید در زمان شانه کردن گربه، به او خوراکی دهید تا مشغول باشد و این روند برای او راحت تر شود. 

یک نفر در حال برس زدن به خزهای گربه

اقدامات لازم در زمان مشاهده ی کک در گربه ها

اگر در گربه ی خود کک پیدا کردید، بهتر است در مورد اقدامات مورد نیاز با دامپزشک مشورت کنید. 

استفاده از شانه ی کک بخش مهمی از برنامه ی درمانی دامپزشک است که همراه با داروها باید از آن استفاده کرد. لازم به توضیح است که بگوییم برای اینکه روند درمان و از بین بردن کک ها موثر باشد؛ باید به طور منظم و اغلب به صورت روزانه از شانه ی کک در گربه ها استفاده کنید. 

همچنین، دامپزشک ممکن است برای اتمام چرخه ی زندگی کک ها در تمام حیوانات خانگی، در محیط خانگی و حیاط منزل یکسری روش هایی را توصیه کند. علاوه بر درمان موثر کک در گربه ها با دارو و نظافت منزل به صورت مرتب، باید تمام ملافه ها به همراه هر لباس و موادی که ممکن است گربه ی شما با آن تماس داشته باشد، تمیز شده و شسته شوند. اگر به غیر از گربه از حیوانات خانگی دیگری نیز در منزل نگهداری می کنید، باید در مورد پیشگیری از ابتلا به کک در مورد آن ها نیز اطلاعات کافی و لازم داشته باشید و آن ها را از نظر ابتلا به کک بررسی کنید. 

 یک نفر با شانه ی کک در حال تمیز کردن کک از پوست گربه

پیشگیری از ابتلا گربه ها به کک

محصولات آرایشی و بهداشتی متنوعی وجود دارد که از ابتلای گربه ها به کک پیشگیری می کند. این محصولات به طور معمول یک بار در ماه یا طبق دستورالعمل باید استفاده شوند. استفاده منظم از داروهای پیشگیری کننده از کک برای پیشگیری از ابتلای گربه ها به کک یا به حداقل رساندن آلودگی به کک از اهمیت بالایی برخوردار است. به خاطر داشته باشید که کک ها ناقل بیماری هایی مانند بیماری لایم و بیماری سیتااکسونوز در گربه ها هستند و ممکن است انسان و حیوانات خانگی را درگیر کنند. 

یک ایده ی خوب برای پیشگیری از ابتلا گربه ها به کک این است که به طور معمول هنگام نظافت گربه ها از شانه ی کک استفاده کنید تا به صورت مداوم خز آن ها را از نظر کک یا کنه بررسی کنید. به طور معمول، والدین حیوانات خانگی قبل از اینکه در مورد درمان و مدیریت کک اطلاعات کافی داشته باشند، ممکن است کک یا کثیفی روی پوست گربه را مشاهده کنند. 

ناگفته نماند، برای تهیه ی انواع محصولات بهداشتی گربه برای پیشگیری از کک می توانید از یوزاس کمک بگیرید.

یک نفر با اسپری در حال تمیز کردن گربه برای پیشگیری از ابتلا به کک

سخن پایانی 

کک ها یکی از شایع ترین انگل هایی هستند که ممکن است گربه ی شما به آن مبتلا شود. پیشگیری از ابتلای گربه ها به کک و درمان آن بسیار اهمیت دارد، زیرا ممکن است کک ها ناقل بیماری هایی باشند که ممکن است گربه ها و حیوانات خانگی و یا حتی انسان را درگیر کنند. شانه ی کک یکی از ابزارهای مناسب برای از بین بردن کک از روی پوست گربه ها است که در این مقاله در مورد نحوه ی استفاده از آن توضیحات لازم را ارائه دادیم. شما می توانید شانه ی کک را از پت شاپ یوزاس تهیه کنید. 

سوالات رایج در مورد نحوه ی استفاده از شانه کک در گربه ها

اگر شما نیز در منزل خود از یک گربه نگهداری می کنید و در مورد نحوه ی استفاده از شانه ی کک در گربه ها سوالاتی برایتان مطرح شده است، در این بخش از مقاله ما را همراهی کنید. ما در اینجا به متداول ترین سوالات والدین حیوانات خانگی در مورد استفاده از شانه ی کک پاسخ می دهیم. 

1- آیا شانه ی کک برای گربه ها موثر است؟

شانه ی کک برای گربه ها ابزاری موثر برای از بین بردن کک های بالغ و تخم کک ها از پوست گربه ها است. شانه ی کک ابزاری مقرون به صرفه، اما زمان بر برای نظافت گربه ی شما هستند. 

2- بعد از شانه کردن گربه ها، کک ها را چه کار باید کرد؟

بهتر است یک ظرف حاوی آب گرم و صابون در نزدیکی خود داشته باشید و شانه ی کک را بعد از چند ضربه در داخل ظرف فرو کنید تا کک های بالغی که در شانه گیر کرده اند، در آب غرق شوند. اگر گربه ی خود را در وان حمام شانه می کنید، ممکن است بخواهید شانه را در آب فرو کنید تا کک های در حال مرگ را با زهکشی بشوئید. 

3- آیا می توان کک ها را بر روی شانه ی کک مشاهده کرد؟

بله؛ معمولا وقتی کک های بالغ در دندانه های شانه ی کک گیر می افتند، شما به راحتی می توانید آن ها را ببینید. کک ها، آفات بسیار کوچک بدون بال هستند که می توانند به طور سریع بپرند.