منو

» دسته‌بندی

سگ خانگی شما به چه وسایلی احتیاج دارد؟

سگ خانگی شما به چه وسایلی احتیاج دارد؟

آیا قصد دارید در منزل خود از سگ خانگی مورد علاقه تان نگهداری کنید؟ یکی از موضوعات بسیار مهم قبل از اقدام به نگهداری سگ در منزل این است که ابتدا باید در مورد خرید وسایل سگ اطلاعات مفیدی کسب کنید. به این ترتیب می‌ توانید با کمک این وسایل، فرآیند نگهداری از سگ خانگی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

در این بین یکی از سوالات مهمی که همواره از سوی صاحبان حیوانات خانگی مطرح می شود این است که وسایل سگ چیست و برای نگهداری از سگ خانگی چه تجهیزاتی لازم است. در این مطلب قصد داریم تا به این سوال بسیار مهم پاسخ دهیم و شما را با این تجهیزات آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

چک لیست نیازهای اولیه سگ خانگی

اگر قصد دارید برای اولین بار به نگهداری از سگ بپردازید، لازم است اقلام اولیه برای نگهداری از سگ خانگی را خریداری کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از اقلام مانند کاسه غذا سگ و ظرف آب یا قلاده به جثه و سن حیوان خانگی شما بستگی دارد. پس لازم است، پس از انتخاب نژاد سگ مورد علاقه ‌تان برای خرید وسایل سگ اقدام کنید.

اگر بخواهیم شما را با چک لیست اولیه وسایل سگ آشنا کنیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ظرف آب سگ
  • ظرف غذا سگ
  • غذا مخصوص سگ
  • قلاده سگ
  • بند 120 تا 180 سانتی متری
  • برچسب شناسه با درج شماره تلفن
  • کریر مخصوص سگ
  • تخت خواب سگ
  • شامپو و نرم کننده برای موهای سگ خانگی
  • ناخن گیر
  • مسواک و خمیر دندان مخصوص سگ خانگی
  • برس یا شانه
  • دستمال کاغذی فوق جاذب
  • اسفنج و برس اسکراب سگ
  • پاک کننده غیر سمی سگ
  • خنثی کننده های بو آنزیمی
  • کیسه های پلاستیکی مخصوص نگهداری مدفوع
  • انواع اسباب بازی سگ
  • انواع خوراکی و تشویقی های سگ
  • لوازم کمک های اولیه سگ
  • دروازه های محافظ

خرید این وسایل و تجهیزات به شما کمک می کند تا آمادگی خود را برای نگهداری از سگ به طرز چشمگیری افزایش دهید و به بهترین شکل ممکن اقدام به نگهداری از سگ خانگی خود کنید.

ضروری ترین وسایل سگ خانگی برای آموزش و تربیت

اگر قصد دارید به آموزش و تربیت سگ خود بپردازید، به منظور انجام این فرآیند لازم است وسایل خاصی را خریداری کنید. این وسایل برای آموزش و تربیت سگ همواره مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم شما را با این وسایل آشنا کنیم و در مورد هر یک توضیحاتی را ارائه دهیم، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کلیکر برای سگ

کلیکر وسیله ای است که می توانید برای علامت گذاری رفتارهای مورد انتظار از سگ و یا به عنوان پاسخ به یک عمل مشخص از آن استفاده کنید.

امروزه کلیکرها در اشکال و مدل های گوناگون تولید می شوند. همچنین اپلیکیشن هایی به عنوان کلیکر برای گوشی هوشمند نیز عرضه شده که می توانید به کمک آن ها با پخش کردن صداهای متفاوت اقدام به آموزش و تربیت سگ خانگی خود کنید.

سگ در پارک با کلیکر در دست صاحبش

چوب هدف سگ

چوب هدف وسیله ای است که از آن برای آموزش رفتارهای اساسی سگ نظیر نحوه راه رفتن و یا کارهای پیچیده ای مثل چرخش و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. چوب هدف می تواند یک چوب ساده باشد یا یک چوب شیک تری که نگه داشتن آن بسیار ساده تر از چوب های معمولی است.

خوراکی های تشویقی برای سگ

خوراکی های تشویقی سگ، او را به یادگیری و بهتر تربیت شدن علاقه مند می‌کند. همچنین او را با انگیزه تر نگه می دارد. خوراکی های تشویقی اغلب با توجه به نوع نژاد سگ ها متفاوت هستند. اما به صورت کلی، غذاهای نرم و گوشتی جز خوراکی های پر طرفدار در بین سگ ها محسوب می شوند. خوراکی های تشویقی باید کوچک و به اندازه یک پاک کن باشند.

تشک قابل حمل سگ

تشک یا تخت قابل حمل سگ فضایی را برای حیوان شما فراهم می کند تا بتواند برای استراحت به سراغ آن برود. یک تشک ساخته شده از حصیر یا پتو تاشو و قابل شستشو که قابل حمل و نقل نیز باشد، برای بیرون بردن سگ گزینه ایده آلی است.

افسار سگ

اندازه افسار مخصوص آموزش به طور معمول بین 120 تا 180 سانتی متر است. در حالت ایده آل، افسار باید به اندازه ای باشد که سگ شما در حین پیاده روی نزدیک شما باقی بماند. در واقع افسار نباید خیلی شل و یا به قدری محکم باشد که سگ شما را اذیت کند. استفاده از یک بند گیره کمری که جز وسایل سگ خانگی است، به شما این امکان را می دهد که در هنگام تربیت و تمرین دادن سگ، دستان خود را آزاد نگه دارید.

افسارهای بلند سگ

هنگامی که سگ شما آمادگی قابل توجهی پیدا کرد، می توانید از یک افسار بلند استفاده کنید و اجازه دهید که سگ شما آزادانه به اطراف برود. استفاده از افسارهای بلند همچنین امکان جستجو را در زمان استراحت برای سگ راحت تر کرده و همچنین فضای بیشتری برای انجام کارهایی مثل تشخیص بو را برای سگ خانگی شما فراهم می کنند. یک افسار بلند استاندارد باید بین 450 سانتی متر تا 900 سانتی متر باشد.

قلاده و مهار سگ

قلاده سگ که دارای برچسب شناسه است، یکی دیگر از وسایل ضروری سگ به حساب می آید. شما می توانید افسار را به قلاده نیز ببندید اما به صورت کلی استفاده از یک قلاده برای بیشتر سگ ها گزینه بهتری است، زیرا از کشیده شدن آن ها جلوگیری می کند و از سوی دیگر امکان هدایت حرکت سگ را نیز برای شما راحت تر خواهد کرد. برای سگ هایی که کنترل آن ها دشوار است، استفاده از هولتر گزینه بهتری است.

موانع برای سگ

استفاده از انواع موانع، جعبه ها، گیت های مخصوص حیوانات خانگی و غیره نیز برای تربیت سگ بسیار مفید هستند. اگر بخواهید سگ خود را در یک منطقه خاص برای آموزش نگه دارید، استفاده از موانع و یا موارد این چنینی بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین شما می توانید از گیت ها مخصوص برای دور نگه داشتن سگ خود از مناطق خطرناک مانند پله ها یا درب ورودی استفاده کنید.

سگ در کنار موانع چوبی در خانه

اسباب بازی سگ

انواع اسباب بازی سگ پاداش های بسیار خوبی برای سگ ها پس از یک تمرین طولانی محسوب می شوند. بهترین نوع اسباب بازی به میزان کنجکاوی و شیطنت و سن سگ شما بستگی دارد. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که مدل های مختلفی از اسباب بازی ها و وسایل سگ خانگی را خریداری کنید تا متوجه علایق سگ خانگی خود شوید.

پازل های غذایی سگ

پازل های غذایی سگ به حیوان خانگی شما می آموزد چگونه برای دستیابی به غذا تلاش کند و نوعی حالت شکار را در ذهن او تداعی می کند. به این ترتیب که غذا درون پازل به شکل مخفی قرار می گیرد و بعد از حل شدن پازل توسط سگ غذا نمایان می شود و او می تواند از حل پازل و دریافت غذا لذت ببرد.

همچنین پازل غذایی به سگ ورزش فیزیکی و ذهنی را آموزش می دهند و می توانید از آن ها برای جلوگیری برخی رفتارها استفاده کنید. این پازل ها غذایی همچنین می توانند به سگ شما کمک کنند تا مدت زمانی طولانی آرام و ساکت بمانند. بهتر است غذای مورد غذای سگ خود را درون پازل ها قرار دهید تا انگیزه او برای حل کردن پازل و رسیدن به هدف، یعنی خوردن غذای مورد علاقه اش حفظ شود.

سگ در حال بازی با پازل غذایی در منزل

تجهیزات و وسایل ضروری برای نگهداری از توله سگ

موضوع مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به صورت کلی نگهداری از توله سگ نیازمند خرید وسایل مختلفی است. به همین دلیل حالا که با وسایل سگ خانگی آشنا شدید، توصیه ما به شما این است که با تجهیزات نگهداری از توله سگ نیز آشنا شوید. قطعا دانستن مواردی که در ادامه به شرح آن ها می‌ پردازیم برای شما کاربردی خواهد بود.

ظرف مخصوص آب و غذا توله سگ

برای ظرف غذا و آب توله سگ لازم است کاسه های جداگانه ای که غیر لغزنده هستند را خریداری کنید. اگر توله سگ شما قد بلندی دارد، بهتر است ظرفی را انتخاب کنید که از سطح زمین فاصله دارد. همچنین فراموش نکنید که باید همیشه آب آشامیدنی و سالم در دسترس توله سگ ها باشد.

جعبه نگهداری توله سگ و گیت های حفاظتی

برخی از سگ ها عاشق داشتن تخت های مخصوص با حفاظ های بلند هستند. بسیاری از صاحبان سگ برای نگه داری توله سگ های خود به صورت ایمن اقدام به استفاده از این تخت ها می کنند. همچنین پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید یک جعبه برای توله سگ خود بخرید، جعبه ای با اندازه بزرگ خریداری کنید تا زمانی که توله سگ خانگی شما به صورت کامل رشد کرد، باز هم بتواند در آن دراز بکشد و یا بایستد. خرید چند اسباب بازی نیز باعث می شود توله سگ شما برای بازی به سراغ جعبه خود برود.

ضمنا از اینکه توله سگ شما با مثانه و روده خالی به داخل جعبه می رود، مطمئن شوید. همچنین  توله سگ خود را بیش از چند ساعت در طول روز در جعبه نگذارید. هرگز از جعبه برای تنبیه توله سگ خود استفاده نکنید چرا که این مسئله باعث می شود ذهنیت بدی در توله سگ شما نسبت به آن ایجاد شود.

لباس های مخصوص توله سگ

برخی از سگ ها وقتی که لباس کوتاه می پوشند و یا زمانی که به تازگی موهای آن ها کوتاه شده است، به شدت سرما را احساس می کنند، بنابراین بهتر است هنگام پیاده روی یک لباس مناسب تن توله سگ کنید. خرید انواع لباس برای توله سگ به شما کمک می کند تا با توجه به شرایط آب و هوایی بتوانید به راحتی لباس توله سگ خود را عوض کنید.

قلاده توله سگ

پیشنهاد ما این است که حتما یک قلاده راحت با توجه به نژاد، اندازه و سن توله سگ خانگی خود انتخاب کنید. نکته لازم به ذکر آن است که توله ها به سرعت رشد می کنند و قلاده آن ها باید هر چند وقت یکبار از نظر وضعیت مناسب بودن مورد بررسی قرار بگیرد. قلاده نباید آنقدر شل باشند که توله سگ شما بتواند سر خود را از آن خارج کند و همچنین نباید آن قدر سفت باشد که نتوانید دو انگشت خود را زیر آن ببرید.

وسایل نگهداری از سگ داخل ماشین

زمانی که سگ خود را سوار ماشین می کنید، حیوان خانگی شما باید پشت محافظ مخصوصی قرار بگیرد یا در حالت ایده آل در یک جعبه نگهداری شود. با خرید باکس حمل سگ فضای مخصوصی را برای او ایجاد کنید تا بتواند به صورت ایمن و به راحتی سفر کند.

پیشنهاد ما این است که در ابتدا با بیرون بردن توله سگ خود در سفرهای کوتاه، او را به مسافرت با ماشین عادت دهید. در حالت ایده آل، زمانی که به اندازه کافی خسته است و سریعا به خواب می رود، او را از جعبه یا قفسش بیرون بیاورید.

همچنین اگر توله سگ شما بیمار است، سعی کنید جعبه را روی صندلی عقب ثابت نگه دارید، زیرا ماشین در هنگام حرکت بسیار تکان می خورد و این مسئله می تواند مشکلات مختلفی را برای سگ خانگی یا توله سگ بیمار شما به وجود بیاورد.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با وسایل سگ خانگی آشنا کردیم و تلاش ما این بود که تمامی وسایلی که برای نگهداری از سگ به آن احتیاج دارید را به شما معرفی کنیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب، به شما کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بتوانید وسایل سگ خانگی خود را خریداری کنید.