منو

» دسته‌بندی

بهترین غذای سگ چیست؟

بهترین غذای سگ چیست؟

قطعا شما هم به‌عنوان والدین سگ می‌خواهید مطمئن شوید که سگ شما از بهترین غذا تغذیه می‌کند، بهترین غذای سگ باید ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی داشته باشد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم؛ اما بهتر است بدانید که در انتخاب غذای سگ باید به نوع نژاد و جثه سگ نیز توجه داشت. در ادامه به ویژگی‌های غذایی که می‌تواند سلامتی حیوان شما را تامین کند اشاره کرده‌ایم و توضیحات جامعی در مورد پارامترهای انتخاب بهترین غذای سگ ارائه داده‌ایم.

بهترین غذای سگ

مهم‌ترین عوامل در انتخاب غذای سگ

انتخاب غذای مناسب سگ تاثیر بسیار زیادی روی سلامت جسمی و رفتاری سگ دارید پس بهتر است دقت زیادی روی انتخاب غذای حیوان خود داشته باشید.

مهمترین عوامل در انتخاب غذای سگ

سن حیوان از مهم‌ترین عوامل انتخاب غذای حیوان:

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین غذای سگ، سن حیوان است. سن حیوان شما تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب غذای سگ دارد. در حقیقت سگ‌ها در طول زندگی و رشد نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارند و این موضوع تاثیر مستقیمی روی غذای حیوان دارد.

پروتئین‌ها، چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی از مهم‌ترین نیازهای تغذیه‌ای بدن سگ‌ها هستند که البته سگ‌ها در سنین مختلف به برخی از این مواد نیاز بیش‌تری دارند. برای مثال توله سگ‌ها به‌طور کلی انرژی بسیار بیش‌تری نسبت به دیگر سگ‌ها دارند و از طرفی چون در حال رشد هستند نیاز به پروتئین و کربوهیدرات بیش‌تری دارند اما همین ۲ ماده معدنی برای سگ‌های بالغ به میزان بسیار کمتری نیاز است. یکی از بهترین رژیم‌ها برای توله سگ‌ها ماهی غرل‌آلا یا سایر رژیم‌های غذایی مبتنی بر ماهی‌های دریایی است. در ماهی‌ غزل آلا دوکوزاگزاوائیک اسید وجود دارد و این اسید موجب تقویت مغز، قلب و چشم توله سگ می‌شود. اگر توله سگ شما از نژادی است که آن نژاد جثه‌های بزرگی دارند باید کلسیم و فسفر کمتری در رژیم غذایی سگ باشد تا رشد استخوان به خوبی صورت گیرد چرا که نژادهای سگ با جثه بزرگ با سرعت کمتری بالغ می‌شوند.

بهترین غذا برای سگ های بالغ

بهترین غذا برای سگ های بالغ:

رژیم سگ‌های بالغ باید حداقل ۱۰ درصد پروتئین و حداقل ۵۰ درصد کربوهیدرات داشته باشد. معمولا این اطلاعات روی بسته‌بندی غذاهای سگ درج شده است و شما به راحتی می‌توانید موقع خرید این اطلاعات را چک کنید.

بهترین غذا برای سگ های مسن

بهترین غذا برای سگ های مسن:

با افزایش سن سگ‌ها، فعالیت بدنی آن‌ها به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند و متابولیسم بدن آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. متابولیسم کمتر در بدن سگ‌ها به این معنا است که سگ‌های مسن ۲۰ درصد کالری کمتری نسبت به گذشته نیاز دارند. البته برای محاسبه میزان دقیق کالری مورد نیاز بدن سگ بهتر است با دام پزشک خود مشورت کنید.

نقش تغذیه در سلامت مفصل های سگ

نقش تغذیه در سلامت مفصل های سگ:

سگ‌ها در دوران رشدشان نیاز به «گلوکوزامین» و «کندرویتین سولفات» دارند تا مفصل‌های‌شان به‌خوبی شکل بگیرد و رشد کند. این ۲ ماده معدنی در همه غذاهای سگ‌ها وجود ندارد اما اگر حیوان شما در مرحله رشد قرار دارد بهتر است به وجود این ۲ ماده معدنی در بسته‌بندی غذای سگ دقت کنید. البته این ۲ ماده به‌صورت جداگانه‌ هم به‌عنوان مکمل وجود دارد که می‌توانید با نظر دام‌پزشک آن‌ها تهیه کنید. در مورد دوز مصرفی این ۲ ماده بهتر است از دام‌پزشک کمک بگیرید چرا که خوراندن بیش‌ازحد این ماده به سگ می‌تواند ضررهای زیادی برای حیوان شما داشته باشد.

نقش جثه سگ در انتخاب بهترین غذا سگ

نقش جثه سگ در انتخاب بهترین غذا برای سگ:

اگر به‌دنبال خرید بهترین غذای سگ هستید بهتر است به نژاد سگ هم دقت کنید. شاید غذای مناسب نژاد سگ شما برای یک نژاد دیگر مناسب نباشد. البته برخی مشترکات در غذای سگ‌ها وجود دارد اما به طور کلی در هنگام خرید غذای سگ باید دقت زیادی به نژاد حیوان داشته باشید.

بهترین غذا برای سگ‌های کوچک و ریزاندام:

اگر سگ شما جثه کوچکی دارد بهتر است از غذاهای مقوی استفاده کنید، برای بزرگ‌تر شدن جثه حیوان می‌توانید از شیرگاو مخلوط شده با شکر استفاده بگیرید. البته استفاده از مکمل‌های Hـ40 تا سن شش ماهگی برای سگ‌ها توصیه می‌شود. این مکمل‌ها را می‌توان موقع خیس کردن نان به‌اندازه ۲ قاشق چای‌خوری به او بدهید. همچنین برای سگ‌های ریزاندام بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که شامل کربوهیدرات، پروتئین و چربی باشد. مولتی ویتامین‌ها نیز به‌صورت یک روز در میان برای سگ‌های ریزاندام بسیار مناسب است.

رابطه بین سلامت و تغذیه سگ

رابطه بین سلامت و تغذیه سگ ها:

ممکن است سگ‌ شما از نظر سلامتی مشکلاتی مانند آلرژی پوستی، بیماری کلیوی یا بیماری التهابی روده داشته باشد. چنین بیماری‌هایی ممکن است با تغذیه مناسب رفع شود؛ در چنین شرایطی بهتر است با دام‌پزشک خود مشورت کنید و غذاهای مورد نیاز بدن حیوان را به او بدهید تا بیماری‌های سگ رفع شود.

بهترین نوع غذای سگ

بهترین نوع غذای سگ

غذای سگ‌ها مدل‌های بسیار مختلفی دارد و شما متناسب با شرایط و نیاز حیوان‌تان باید بهترین نوع غذا را برای حیوان خود تهیه کنید.

غذاهای کنسروی و غذاهای خشک:

غذاهای کنسروی و غذاهای خشک هر دو می‌توانند مواد مورد نیاز بدن سگ را تامین کنند اما غذاهای خشک معمولا صرفه بهتری از نظر اقتصادی دارند. غذاهای خشک و غذاهای کنسروی از بهترین غذاها برای هنگام مسافرت نیز هستند چرا که هم شرایط نگهداری خاصی ندارند و هم در بیش‌تر مکان‌ها پیدا می‌شود. غذاهای کنسرو شده رطوبت بیش‌تری نسبت به دیگر غذاهای سگ دارند و به همین خاطر آب مورد نیاز بدن سگ را نیز تامین می‌کند.

غذاهای دانه ای و غلاتی:

سازمان غذا و داروی آمریکا در حال تحقیق روی غذاهای غلاتی و دانه‌ای سگ است اما این غذاها نیز مواد معدنی مناسبی برای بدن سگ دارد اما بهتر است در مورد غذاهای غلاتی و دانه‌ای با دام‌پزشک حیوان خود مشورت کنید.

غذاهای فرآوری شده یا غذاهای خام؟

رژیم‌های غذایی فرآوری شده برای سگ‌ها بیش‌تر توصیه می‌شود و غذاهای خام ممکن است موجب بروز برخی بیماری‌ها برای حیوان بشود اما در صورت لزوم می‌توانید با دام‌پزشک خود مشورت کنید و از غذاهای خام هم در رژیم غذایی حیوان استفاده کنید.

غذاهای دانه ای و غلاتی برای سگ