منو

» دسته‌بندی

نقش اسباب بازی در زندگی گربه ها

نقش اسباب بازی در زندگی گربه ها

تمام گربه ها فارغ از سن، جنسیت، نژاد، فیزیک و فعال بودن یا نبودنشان برای بازی و تشویق به تحرک به اسباب بازی نیاز دارند. این مساله به ویژه در زمان تنهایی یا هنگامی که شما در منزل نیستید و یا وقت بازی و سرگرم کردن گربه خود را ندارید، بسیار حائز اهمیت است.

انواع مختلف وسایل ورزشی و اسباب بازی گربه و استفاده مرتب از آنها موجب می شود که گربه شما از نظر ذهنی و بدنی قوی تر شود. گربه ها حیواناتی پرتحرک، کنجکاو و بازیگوش هستند که بازی کردن موجب رشد و تکامل سریع تر آنها می شود و از چاقی و اضافه وزن آنها جلوگیری می کند. این امر به بهتر شدن رابطه شما و گربه خانگی تان و عادت کردن او به شما نیز کمک می کند.

نقش اسباب بازی در زندگی گربه ها چیست؟

مهمترین مزایای اسباب بازی برای گربه

باید دقت داشت که اسباب بازی ها برای گربه ها فقط سرگرم کننده نیستند، آنها در واقع برای سلامتی گربه ها مفید هستند. دامپزشکان می گویند که بازی چندین مزیت واقعی برای گربه سانان دارد.

- اول اینکه اگر گربه ها به جای دراز کشیدن و بی حال گوشه خانه افتادن، به طور منظم در خانه در حال دویدن و بازی کردن با اسباب بازی خود باشند، از شر چاقی و اضافه وزن راحت می شوند. این به نوبه خود می تواند به آنها کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشند و دچار بیماری هایی مانند حملات قلبی و یا دیابت نشوند.

- بازی همچنین آنها را از نظر ذهنی باهوش تر می کند. درست مثل افرادی که برای تمرین ذهن خود جدول کلمات متقاطع یا سودوکو حل می کنند، بازی ذهن گربه ها را درگیر خود می کند و بی حوصلگی آنها را از بین می برد، این امر باعث افزایش روحیه آنها نیز می شود.

اسباب بازی باعث تقویت هوش گربه ها می شود

- به علاوه، بازی با حیوان خانگی شما می تواند پیوند شما را با او بهبود بخشد و حتی می تواند به رفتار مناسب با او کمک کند.

مهمترین ویژگی اسباب بازی مناسب برای گربه

- اسباب بازی های مناسب برای گربه‌ خانگی باید بیش از هر چیز برای او جذاب باشد و او را به وجد آورد.

- گربه‌ها جزو حیواناتی هستند که تمایل به شکار دارند، به همین دلیل بهتر است اسباب بازی‌هایی که به او احساس شکار کردن می دهد تهیه نمایید.

مهمترین ویژگی اسباب بازی مناسب برای گربه

- سعی کنید برای گربه خود هم اسباب انفرادی تهیه کنید که در مواقع تنهایی با آنها سرگرم شود و هم اسباب بازی هایی که خاصیت بازی گروهی و یا دو نفره دارد در اختیارش بگذارید تا در زمانی که در خانه حضور داشتید با هم بازی کنید.

- دقت کنید از خرید اسباب بازی هایی که به تکه های ریز قابل جدا شدن هستند، اجتناب کنید چرا که ممکن است در هنگام بازی توسط حیوان بلعیده شود. همچنین اسباب بازی های کوچکتر از توپ پینگ پونگ هم برای گربه ها مناسب نیستند.

- باید توجه داشت اسباب بازی های بزرگتر از جثه گربه نیز مناسب بازی برای او نیستند، چرا که به جای حس شکارچی در او حس شکار شدن و طعمه ایجاد می نماید.

اسباب بازی مناسب برای گربه ها

- به میزان و نوع صدایی که از اسباب بازی تولید می شود و همین طور به شکل ظاهر آن نیز دقت نمایید، چرا که باعث ترس گربه‌ می شود.

- هرگز تمام اسباب بازی‌های گربه را در دسترس او قرار ندهید و هر دفعه تنها یک وسیله به او بدهید تا همیشه برای او جذاب باشد و یکنواخت نشود.

- توجه داشته باشید که هر گربه ای از یک نوع بازی و یا فعالیت لذت می برد، بنابراین در هنگام خرید اسباب بازی به علاقه مندی های گربه خود دقت نمایید.

تمایل به بازی در گربه ها

- گربه‌ها تمایل دارند اسباب بازی مورد علاقه خود را در جایی که به نظر آنها امن است قرار دهند. بنابراین ممکن است اسباب بازی های خود را پس از بازی در جایی رها ‌کنند که از نظر شما درست نیست. در این حالت ممکن است سعی کنید به او بیاموزید که اسباب بازی خود را مثلا در سبد کوچکی قرار دهد، اما باید بدانید این کار تقریباً غیر ممکن است.

اسباب بازی های موجود در پت شاپ ها

- این نوع از اسباب بازی ها در پت شاپ های معتبر از جمله پت شاپ یوزاس به نام "اسباب بازی گربه" قابل دسترسی هستند و نسبتا قیمت مناسبی دارند.

- تعدادی از اسباب بازی های گربه موجود در بازار که در برگیرنده این ویژگی ها است عبارتند از: اسباب بازی گربه مشا، که شامل برج تک طبقه با یک عدد توپ و فنر است این وسیله مناسب برای بازی روزانه گربه ها است، اسباب بازی گربه یونیورس، که شامل برج سه طبقه با سه عدد توپ و فنر است، اسباب بازی گربه قندک، و قندک پوم پوم که گربه را به منظور تعقیب این اسباب بازی های تفریحی، به تحرک وا می دارد.